Zo waarborgt Oldenburger|Fritom de proceskwaliteit

Publicatie datum: 13-04-2018

Ongetwijfeld streeft ook uw bedrijf naar optimale klanttevredenheid, maar hoe? Bij Oldenburger|Fritom doen we dit door de Lean Six Sigma methodiek te combineren met het ISO 9001 kwaliteitsmanagementsysteem.

Bij beide staat continu verbeteren centraal ter verhoging van de klanttevredenheid. In de aanpaste ISO 9001:2015 norm komt dit nog nadrukkelijker naar voren.  

 

Hoewel de 2008-versie zich ook richtte op continu verbeteren, lag hierbij meer de nadruk op het implementeren van verbeterprocessen en niet zozeer op het analyseren en evalueren ervan. Dat is nu dus veranderd. ISO 9001:2015 gecertificeerde bedrijven zoals Oldenburger|Fritom identificeren aan de hand van overleg met alle stakeholders zowel risico’s als behoeften en kansen. Vervolgens worden er verbeteracties opgesteld. Oldenburger|Fritom maakt daarbij gebruik van interne en externe KPI’s (Key Performance Indicators). Hierin worden duidelijke afspraken geformuleerd over de dienstverlening. Daarnaast voeren we interne audits uit en wordt de Cost Of Quality (COQ) regelmatig geanalyseerd.