Quality

Ons kwaliteitsmanagement

Het kwaliteitsmanagement van Oldenburger|Fritom heeft de Lean Six Sigma methode als basis. Samen met onze combinatie van certificeringen bieden wij u zo de beste logistieke oplossingen. Daarnaast stelt ons kwaliteitsmanagementsysteem ons in staat om operational excellence na te streven en continu onze kwaliteit te verhogen of te verbeteren. Bovendien kunnen wij hierdoor de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in onze organisatie leggen. Dit vergroot de medewerkersbetrokkenheid.

Kwaliteitsmanagement volgens Lean Six Sigma

Er is kennis nodig om te kunnen voorzien in de groeiende vraag naar hoogwaardige logistieke dienstverlening. Dit is de reden waarom wij de Lean Six Sigma methode hanteren en ons onderscheiden als logistieke kennisorganisatie.

Door de veelzijdige kennis en ervaring van onze medewerkers kan Oldenburger|Fritom u als klantrelatie een hoge mate van kwaliteit, flexibiliteit en betrouwbaarheid garanderen. Zo hebben wij al diverse procesoptimalisaties mogen doorvoeren:

  • Doorlooptijdverkortingen
  • Kostenreducties
  • Voorraadoptimalisaties
  • Systeeminterfaces
  • Kanban implementaties
  • Invoering van 5S

ISO 9001:2015 kwaliteitsnorm

Oldenburger|Fritom is ISO 9001:2015 gecertificeerd. Deze internationaal erkende kwaliteitsnorm richt zich op het voldoen aan de verwachtingen van de klant, ofwel: ‘zeg wat je doet, doe wat je zegt en bewijs het’. Hiervoor is het noodzakelijk dat de kwaliteitsprocessen binnen een organisatie goed beheerst worden om zodoende risico’s te minimaliseren. Tegelijkertijd moet er worden voldaan aan de wettelijke eisen. Binnen onze organisatie zijn alle logistieke processen dusdanig ingericht dat optimale klanttevredenheid gerealiseerd wordt. Dit monitoren wij onder andere middels Key Performance Indicators (KPI’s).

ISO9001

Keurmerk Transport en Logistiek

Naast het ISO 9001 certificaat beschikt Oldenburger|Fritom ook over het Keurmerk Transport en Logistiek Nederland. Deze kwaliteitsstandaard is specifiek bedoeld voor wegtransport. Het heeft het managementmodel van het Instituut Nederlandse Kwaliteit (INK-model) als basis en is opgebouwd uit 10 elementen. Hiermee kan de kwaliteit van de dienstverlening duurzaam verbeterd worden:

  1. Leiderschap
  2. Strategie en beleid
  3. Management van medewerkers
  4. Management van middelen (bedrijfsvoering)
  5. Management van processen
  6. Medewerkerstevredenheid
  7. Klantrelaties en partners
  8. Maatschappelijk functioneren
  9. Bestuur en financiers
  10. Verbeteren en vernieuwen

Ons kwaliteitsmanagement voldoet aan de hoge eisen die gesteld worden aan deze standaard. Dan moet u denken aan ons MVO beleid, communicatie, stakeholdermanagement, bedrijfsvoering en onze financiële prestaties.

Marechaussee

Betrouwbare kwaliteitsservice voor luchtvracht

Net als voor onze andere logistieke diensten biedt Oldenburger|Fritom u een betrouwbare kwaliteitsservice voor luchtvracht. Wij zijn IATA lid, Erkend Luchtvrachtagent en wij beschikken over zowel de AEO-C als de AEO-S vergunning. U heeft bij ons de zekerheid van een wereldwijd erkend en kwalitatief hoogwaardig distributienetwerk voor luchtvrachtzendingen. Wij mogen uw zendingen daarbij zelf veilig verklaren in Veendam. Ook kunnen wij uw douanedocumenten opmaken waardoor wij u een complete luchtvrachtservice bieden.

Kies voor kwaliteit in uw logistieke keten

Olaf Roos
QHSE Manager

Oldenburger|Fritom

Veendam | Emmen | Schiphol-Rijk |Tatabánya (HU) | Bergamo (IT)

Certificeringen Oldenburger|Fritom

Oldenburger|Fritom is onderdeel van de Fritom Group