![]()
"Steeds vaker maken we daarbij gebruik van AI-technologie."
Vanuit onze business unit Transport verzorgt Oldenburger|Fritom wegtransport door heel Europa. Onze collega Jan Jacobs is hier werkzaam als Supervisor Customer Service. In deze functie is hij onder andere verantwoordelijk voor het orderverwerkingsproces.
Jan: “Dagelijks fungeer ik als schakel tussen klanten, interne afdelingen en het management, met als doel zowel klanttevredenheid als interne efficiëntie te waarborgen.” Daarbij richt Jan zich ook op procesoptimalisatie en kwaliteitsbewaking.
“Wat mij in mijn functie aanspreekt, is het voortdurend bouwen aan sterke relaties met onze klanten. Door me te verdiepen in hun business ga ik proactief en oplossingsgericht te werk. Dit stelt me in staat om effectief te schakelen tussen diverse belangen en steeds de beste logistieke oplossing aan te bieden. Juist die dynamiek maakt mijn rol afwisselend en uitdagend.”
AI-technologie
Sinds januari 2024 is Jan Black Belt gecertificeerd. “Lean Six Sigma biedt me concrete handvatten in mijn dagelijks werk. Zoals projecten gericht op het optimaliseren van elektronische data-uitwisseling met klanten.” Het doel is om alle handelingen uit processen te halen die geen directe waarde toevoegen.
“Steeds vaker maken we daarbij gebruik van AI-technologie, wat het voor mij persoonlijk extra interessant maakt. Het geeft veel voldoening om verbeteringen niet alleen te bedenken, maar ook daadwerkelijk te implementeren en te borgen in onze organisatie.”